Skuteczność reklam ADZONE

Czy reklamy w MPK umiejscowione na siedzeniach w wagonach tramwajowych mogą być skuteczne? Sprawdźmy to*!

Wynajem powierzchni reklamowej w komunikacji miejskiej ma kluczowe znaczenie dla promocji produktu i wzmocnienia pozycji marki na rynku. Dane statystyczne MPK Kraków, pozwalają określić łączną ilość pasażerów korzystających codziennie z usług tego środka transportu na około milion osób ponad 61% mieszkańców nie wyobraża sobie innego środka transportu niż komunikacja publiczna, a dodajmy do tego jeszcze turystów, studentów bez zameldowania i osoby, które dojeżdżają z  okolicznych miast do pracy.

Dane statystyczne pozwalają określić, iż w przeciągu jednego dnia każdy z wagonów przewozi 1400 osób, co daje na przestrzeni miesiąca około 40 000 pasażerów na wagon. Oznacza to, że odpowiednio wykorzystana powierzchnia reklamowa znajdująca się na siedziskach w tramwajach będzie oglądana przez liczne grono odbiorców w różnym przedziale wiekowym.

REKLAMA W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ – 1 WAGON TO OKOŁO 40 000 PASAŻERÓW

W 2008 roku ZTM Warszawa zlecił zbadanie skuteczności reklamy we wnętrzach pojazdów. TNS OBOP przeprowadził zlecone badanie na 1013 osobach. 87% pasażerów wysiadających na przystanku było w stanie przybliżyć treść znajdującej się w środku reklamy. Czyżby był to rezultat dobrze wyeksponowanej powierzchni reklamowej?

Statystyczny pasażer korzysta z wagonu tramwajowego przez około 30 minut dziennie. W większości przypadków składają się na to dwa ciągi po 15 minut. Czas ten w zupełności wystarcza na to, aby zapoznać się z treścią reklamy, spisać nazwę, adres i numer telefonu. Na pytanie „czy zdarzyło się, że kupiłem produkt/skorzystałem z usługi pod wpływem reklamy zamieszczonej na nośnikach wewnątrz tramwajów/autobusów” – co piąty badany udzielił pozytywnej odpowiedzi! W naszej ofercie można znaleźć usługę reklamy w komunikacji miejskiej świadczoną w aż 11 miastach Polski! Nasze powierzchnie reklamowe znajdują się w tramwajach w Małopolsce (reklama w MPK Kraków, MPK Tarnów i MPK Nowy Sącz), województwie śląskim (reklama w MPK Częstochowa i MPK Katowice), dolnośląskim (reklama w MPK Wrocław), łódzkim (reklama w MPK Łódź), kujawsko-pomorskim (reklama w MZK Toruń), wielkopolskim (reklama w MPK Poznań), lubuskim (reklama w MZK Gorzów), oraz podkarpackim (reklama w MPK Rzeszów).

1 WAGON TO OKOŁO 35.000 OSÓB DO KTÓRYCH DOTARŁA REKLAMA

Kim jest potencjalny odbiorca reklamy zamieszczonej w pojazdach MPK? Osoby stale korzystające z usług transportu zbiorowego to przede wszystkim osoby w wieku od 15 do 75 lat. 1/3 podróżujących to osoby w wieku 55 +, natomiast ponad połowa to osoby w wieku 37 +. Co to oznacza? To, że kampanie reklamowe ADZONE można kierować do konkretnej grupy docelowej.

1 WAGON TO OKOŁO 18.000 OSÓB W GRUPIE WIEKOWEJ 37+ I OKOŁO 10.000 OSÓB W GRUPIE WIEKOWEJ 55+ KTÓRZY ZAPOZNALI SIĘ Z PRZEKAZEM REKLAMOWYM

Czy zdarzają się powtórzenia? Czy osoby podróżujące MPK do znudzenia natykają się na te same reklamy?

Zadbaliśmy o to, aby reklamy agencji ADZONE nie replikowały się. Poprzez odpowiednią lokację wagonów ograniczyliśmy ten proces do minimum. Reklamy nanosimy na możliwie największą ilość linii niepowielających się, pamiętając o tym, że  największa skuteczność reklamy jest wtedy, kiedy jej odbiorca udaje się na zakupy.

*Do dyspozycji mamy MPK Kraków, MPK Wrocław, MPK Łódź, MPK Poznań, MPK Częstochowa, MZK Gorzów Wlkp., KZK GOP Katowice, MPK Tarnów, MPK Toruń, MPK Rzeszów, MPK Nowy Sącz

mapx
wykres-skuteczność (Cze-2015)